|

|
Avalon Spiri Forum Lekker lezen en schrijven over healen, chakra & aura, Wicca en alles wat daar bij hoort! |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ravenne Site Admin

|
Geplaatst: Do Jun 25, 2009 11:47 am Onderwerp: |
|
|
Tja, hoe doe je dat... Bij mij hielp het al dat ik tegen een betonnen muur liep in mijn haast om alles te willen, hahaha. Ik heb een half jaar niets, maar dan ook totaal niets meer met het spirituele/paranormale/intuitieve van doen willen hebben. Ik had bijna al mijn boeken en wat dan ook de deur uit gedaan. Ik wilde er echt niets meer over horen, weten, zien enz. Na een half jaar kwam dat langzaam toch weer naar boven borrelen. Dit moet jij dus zien te voorkomen, want het is niet leuk en ook te vermijden.
Hoe, tja, mediteren en proberen in je buik te "zakken". Accepteren dat je niet sneller kan dan je systeem aan kan. Rust daarin zien te vinden. Vooral ook proberen te genieten van wat je nu al hebt bereikt, kunt, voelt enz. Af en toe eens met iets totaal anders bezig zijn, gewoon even eruit, iets anders dan het spirituele. Gewoon "zijn" en niet maar weer op die turbo willen. Gewoon eens even heerlijk genieten van "nu", de zon, de zomerenergie, de vogeltjes die fluiten. Dat hoort nl ook erbij!
Wat mij ooit ook heel erg hielp was mediteren op de zin "Ik ben". Dus niet "Ik ben Miranda" of "Ik ben partner/collega/dochter/zus van...", nee, alleen maar "ik ben". Dat was voor mijn zo'n enorme bevrijding, want je laat daarmee even alle koorden, die aan je trekken, los. Je bent dan gewoon even alleen het wezen wat je bent. Als je dat lukt en je kunt daarmee dan ook zakken in je buik, dan ben je al een eind.
Als het je lukt dat te doen, kun je ook eens voelen wat je wezen nodig heeft. Nu alweer een cursus of misschien wel gewoon even niet? Leer te voelen, ga je intuitie meer en meer gebruiken. Ook met kleine dingen. Op een kruising waarbij je zowel links als rechtdoor kunt om naar de supermarkt te gaan: voel welke optie nu beter is, links of rechtdoor. Hoe meer je dit soort dingen doet en erop vertrouwt, hoe beter je ook kunt gaan voelen wat goed is voor jou in het nu.
Angelina |
|
| Naar boven |
|
 |
phoenix aktief lid

Geregistreerd op: 5-5-2009 Berichten: 146 Woonplaats: Gorredijk, Friesland
|
Geplaatst: Do Jun 25, 2009 11:57 am Onderwerp: |
|
|
Nou snap ik waarom Sedona op mijn pad kwam... als alles losgelaten is, dan is inderdaad 'ik ben' over...
Wat je beschrijft is herkenbaar en deels weet ik het ook wel, en toch blijft er een stuk zitten wat hier teen vecht (2e winst?) waardoor ik al die dingen toch gewoon niet doe. Wat een muts ben ik toch eigenlijk...
ok... eerst maar even aardse dingen: lunch!!!!!
en dan zie (lees: voel) ik wel weer verder... |
|
| Naar boven |
|
 |
Ravenne Site Admin

|
Geplaatst: Do Jun 25, 2009 12:31 pm Onderwerp: |
|
|
Loslaten is ook een van de moeilijkste dingen voor de mens volgens mij. Het beste is ook eigenlijk om jezelf geen strakke planning op te leggen. Dat is ook zo vanuit je hoofd. Zo had ik jaren terug het plan om eerst de basiscursussen intuitieve ontwikk. te doen (3) en daarna de healingopleiding en dan de readeropleiding. Dan was ik klaar en kon ik aan de slag, praktijkje, geld verdienen met wat ik leuk vond enz. Tja,,, het is toch allemaal een tikje anders gelopen! Als je hoofd zo'n traject plant, wil dat niet zeggen dat het overeenkomt met wat je op dat moment moet doen of aankunt, noch met wat je zielepad is. Ik heb dus de 3 basiscursussen gedaan, 1 opleidingsdeel (van 4) van healing en toen voelde ik dat ik van dat traject af moest. Ik heb toen 2 jaar een training gedaan bij een hedgewitch, waarmee ik weer veel meer met de natuur bezig was. Aarde energieën. Dat, en de vrouw, heeft me weer met mijn voeten op de aarde gezet, me door mijn burnout heen geholpen. Maar na 2 jaar voelde ik dat ik wéér een ommezwaai moest maken, al was ik nog lang niet uitgeleerd bij die vrouw. Ik voelde dat ik naar een flink hoger niveau kon en moest gaan. Toen kwam ik dus weer terug bij Elohim. Weer een heel ander traject, maar als ik terugkijk bij alles wat ik heb gedaan en geleerd, past het perfect in elkaar!
Door mijn intuitieve cursussen heb ik mijn persoonlijke bagger zover opgeruimd dat ik meer aankon, door de hedgewitchtraining heb ik affiniteit teruggekregen met de natuur en natuurwezens, elfjes, bomen enz. enz. Dat is ook weer een stuk basis, en allbei deze stukken heb ik weer nodig en komen ook weer terug, bij wat ik bij Elohim tot nu toe heb mogen ontvangen. Alleen gaat het daar nu een tandje hoger. Ook bij Elohim plan ik geen traject. Ik voel wel. Ik wil heel graag de Merlinopleiding doen in oktober ongeveer, maar ik plan het niet echt. Ik weet nu dat dat komt als het is wat ik moet doen. Mijn hoofd wil die opleiding graag doen, maar als het ook is wat ik moet doen, dat het dus onderdeel van mijn zielepad is, komt het ook wel. Dus ik klamp me niet meer zo aan die dingen vast.
Loslaten dus idd, loslaten en vooral dan voelen. Vertrouwen op de Kosmos, vertrouwen dat er voor je gezorgd wordt. Dan komt het ook werkelijk allemaal goed! Vraag ook om dingen die je nodig hebt. Je hoeft niet af te zien en als je om hulp vraagt, krijg je ook hulp. Je moet het wél vragen, engelen en andere wezens mogen niet zomaar helpen, omdat ze dan mengen met onze vrije wil. Wees duidelijk in je vraag ook, dus baken het goed af. Je kunt nl. ook teveel krijgen en dan word je ook simpel omdat je het niet meer aankunt. (Hier spreekt wederom ervaring )
Gompie, dit is wel ff giga off topic, maar goed, het is wel interessant, toch?!
Angelina |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|