Avalon Spiri Forum forum index

Avalon Spiri Forum
Lekker lezen en schrijven over healen, chakra & aura, Wicca en alles wat daar bij hoort!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kan je onbewust bij mensen de liefde laten "ontbloeien&

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Avalon Spiri Forum forum index -> Intuitieve ontwikkeling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mannetje

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2009 5:23 pm    Onderwerp: Kan je onbewust bij mensen de liefde laten "ontbloeien& Reageer met quote

Kan je onbewust bij mensen onderling de liefde laten "ontbloeien"?

Dat je het kan aanvoelen weet ik inmiddels, maar laten ontbloeien?

Door omstandigheden heb ik me een paar jaar afgesloten voor liefde.
En nu sinds ik mij weer voor de liefde heb opengesteld lijkt het wel in mijn leefomgeving dat zeer goede bekenden opeens de liefde van hen leven vinden.

Verder kijk ik er van op dat ik "pats boem" bij mensen die ik ken weet aan te wijzen dat ze hebben te maken gehad met een tweelingziel- / zielsliefde-ervaring.

Sinds circa 2 maanden weert ik dat ik hoogsensitief ben. Ik denk dat dit er mee te maken geeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Ravenne
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2009 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat dat zeker wel kan. Als je zelf positiviteit uitstraalt, trek je ook weer mensen aan die positief zijn, maar buiten dat heeft het ook een uitwerking op mensen die toevallig even niet zo positief zijn. Net zo goed als je chagrijnig kunt worden doordat je met een botterik te maken hebt gehad. Ik denk dat je Licht en liefde zo ook hun uitwerking hebben op mensen. Als je zelf een hogere trilling hebt, trek je ook anderen mee omhoog. Belangrijk dus om mensen wel mee te laten genieten van jouw licht, maar niet "leeg" te stromen.
Wat verder ook een rol speelt, is dat je zelf oog hebt iets waar je mee bezig bent. Dus als jij een en al liefde bent en voelt, herken je dat ook sneller in andere mensen. En je trekt dan ook meer mensen aan met eenzelfde trilling. Net zo'n beetje hetzelfde dat je overal zwangere vrouwen ziet als je zelf, of je vrouw, zwanger bent.
Maar goed, mijn antwoord op jouw vraag is dus "ja".

Angelina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Natalie1986
enthousiast lid
enthousiast lid

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2009 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hahaha Mannetje ik herken het helemaal!!

Heeeerlijk om te zien, ik kom heel "toevallig" ook steeds mensen tegen die de ware liefde tegen komen nogmaals ik vind het heerlijk om te zien.

Het gekke is dat ik ook altijd kan voelen/zien wanneer het toch uit gaat en dat is bij sommige personen heel erg. Helaas zien mensen dat niet vaak in.

Dus ik zeg ook "ja" op jouw vraag Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Ravenne
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2009 7:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Het gekke is dat ik ook altijd kan voelen/zien wanneer het toch uit gaat en dat is bij sommige personen heel erg. Helaas zien mensen dat niet vaak in

Dat is niet helaas, maar gelukkig! Iedereen moet zelf zijn dingen leren en ervaren. Stel dat we alles zo van een ander aan konden nemen, dan was onze leerweg snel klaar. Je moet het toch zelf ontdekken, er klaar voor zijn enz. Anders konden we op jonge leeftijd gewoon in de leer bij iemand van 80 en kon je met je 15e wel al overgaan, want dan wist je alles al. Zo werkt het dus, gelukkig!, niet.
Exact ook de reden waarom een goeie reader je niet alles vertelt. Dan zou hij/zij je nl. je eigen leerproces, en daarmee je vrije keuze, ontnemen. Zelfs de engelen enz. mogen niet inspringen om ons te helpen, zelfde reden Smile
Het is ook weer een leerproces op zich om te leren en accepteren dat je dus soms dingen weet of ziet en dat je die niet mag vertellen.

Groetjes

Angelina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Allanon
aktief lid
aktief lid

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2009 4:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet uit eigen ervaring, ja dat kan zeker. Mr. Green
Mannetje

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2009 6:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Allanon,

Zou je mij er meer over kunnen vertellen?

Allereerst voor jullie mij eigen ervaring waarom ik deze vraag stel?
Een collega heeft de liefde van zijn leven ontmoet, vertelde hij mij van de week. Dat er iets aan de hand was op liefdesgebied, had ik eigenlijk al 3 weken door. Even gevraagd en dat bleek te kloppen. Hele verhalen krijg ik van hem te horen, tot in details aan toe, kan er anders bij niemand zijn verhaal kwijt.

Vervolgens een goede vriend van me is ook tot op zijn oren op zijn date van laatst.
Weer al die verhalen over me heen.
Nu kan dit natuurlijk gewoon toeval zijn hoor.

Maar voor de tijd van mijn afsluitperiode van de liefde ook wel zulke dingen meegemaakt.

En het lijkt wel de laatste tijd dat mensen die een bepaald verhaal kwijt willen, mij op één of andere manier opzoeken. Waarom zou dat zijn? Hebben meer mensen dit?
Naar boven
Ravenne
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2009 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Mannetje

Kun je dat zelf niet al plaatsen? Bijv. dat je de laatste tijd zelf opener bent naar andere mensen toe omdat je beter in je vel zit, meer behoefte hebt aan sociaal contact enz.
Dergelijke dingen zijn toch altijd een wisselwerking en als je zelf chagrijnig of slecht in je vel zit, komen mensen toch niet gauw bij je aankloppen, omdat ze onbewust al aanvoelen dat je er geen ruimte voor hebt. MEestal werkt het toch zo.
Ik merk zelf de laatste maanden ook dat mensen makkelijker naar me toe komen om advies of om hun verhaal te doen. Ik krijg ook vaker te horen dat dat wat ik ze blijkbaar geef heel fijn is. Dat alles is voor mij eigenlijk ook heel nieuw. Ik krijg op allerlei gewoon steeds meer signalen dat ik er mag zijn en dat men blij is dat ik er ben. Bij mij is dat veranderd nadat ik eigenlijk zelf "lichter" ben gaan worden, of Lichter misschien een betere uitleg Smile Ik ben een groot stuk duister/verdriet kwijt wat om mij heen hing en wat mensen toch een beetje op een afstand gehouden heeft denk ik. Ik kan het dus in ieder geval zelf goed plaatsen.

Doeiii

Angelina
Naar boven
Mannetje

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2009 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Angelina,

Ik kan mij goed vinden in jouw reactie!
Ik denk ook dat het wel zo is dat als je opener naar mensen toe bent ze ook opener naar jezelf zijn. Doordat ik nu meer dingen van mezelf weet (vb. hoogsensitief) kan ik nu bepaalde dingen een beter plekje geven, met als gevolg beter in mijn vel zitten.
Ook voor mij een hele ervaring.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes Mannetje
Naar boven
Ardaedra
aktief lid
aktief lid

BerichtGeplaatst: Wo Jul 22, 2009 5:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat er ook mee te maken kan hebben is simpelweg mooi weer.

De zon op het bolletje doet ook veel met mensen, ze zijn gepassioneerder en vaak dus ook gevoeliger voor liefde, sjans en alles wat daarmee te maken heeft.

Ik merk het in mijn winkel heel vaak.
Heb ik ook net iets heel leuks om te verkopen: mannen ondermode!!! cool
Mannetje

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Natalie1986: inmiddels heb ik heel veel herkenning in wat jij hebt geplaatst, want er is in de tussentijd weer van alles en nog wat gebeurt bij mij.

Helaas blijkt deze voorkennis ook valkuilen te hebben. In mijn geval dus nu voor mijn eigen. Doordat je al weet wat er in de toekomst staat te gebeuren, ga je jezelf er ook naar gedragen, waardoor je als het ware een muur voor de ander opbouwt, want die is daar nog helemaal niet mee bezig. Zodoende komt deze persoon steeds verder van je af te staan.

Ik ben benieuwd hoe groot dit “aanvoelen” gaat worden, want het lijkt nog steeds wel te groeien....
Naar boven
Natalie1986
enthousiast lid
enthousiast lid

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoi mannetje

doel je op dit stukje: Hahaha Mannetje ik herken het helemaal!!

Heeeerlijk om te zien, ik kom heel "toevallig" ook steeds mensen tegen die de ware liefde tegen komen nogmaals ik vind het heerlijk om te zien.

Het gekke is dat ik ook altijd kan voelen/zien wanneer het toch uit gaat en dat is bij sommige personen heel erg. Helaas zien mensen dat niet vaak in.

Dus ik zeg ook "ja" op jouw vraag

Of iets anders?

Wat is er gebeurd dan? of wil je het niet vertellen

LIefs Natalie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Mannetje

BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2009 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Natalie,

Dat is inderdaad de reactie die ik bedoelde.

Hier even beknopt mijn verhaal;
Via internet kreeg ik contact met haar. Bij het eerste bericht op en neer was er eigenlijk meteen al een “klik”. Van mijn kant op een gegeven moment een gevoel wat nog nooit zo “diep” gegaan is. Het viel mij op dat wij zoveel overeenkomsten hadden. Zoveel overeenkomsten heb ik nog nooit met iemand gehad, en het werden er met de tijd steeds meer. Daardoor ben ik gaan zoeken op internet en op de tweelingzielen/zielsliefde materie terecht gekomen.

Na de eerste ontmoeting werd het contact wat minder. Op een gegeven moment als het ware er eens naar gevraagd. Er bleek wel een “diepe klik” te zijn, van haar kant maar niet op liefdesgebied.

Op één of andere voelen we beide een soort van afstand. Misschien een soort van muur tussen ons in.

Afgelopen dagen hebben we redelijk veel contact (mail). Om uit te puzzelen wat die afstand precies is. We zijn er nog niet uit.

Heb haar een lijstje gemaild met de kenmerken van zielsliefde/tweelingzielen.
Daar had zij absoluut geen herkenning in. Terwijl ik dat wel heb.

Het volgende stukje las ik deze week op zielsliefde.nl:

'Voorkennis' kan anderen helpen
Door emotionele muren van anderen heen kunnen kijken
Twee jaar geleden heb ik zielsliefde ervaren. Een effect van de manier waarop ik daar mee om ben gegaan is dat mijn gevoel soms veel sterker is dan wat normaal is. Daardoor kan ik bij mensen die emotioneel sterk ontwikkeld zijn, onbewust veel informatie over hun gevoelsleven 'zien'. Het mooie daarvan is dat ik vaak heel snel de essentie van die mensen kan voelen.
Naar het proces van opbouwen en afbreken van muren kunnen kijken
Ik kan bijvoorbeeld iemand die ik maar een uur ken soms vertellen wat die persoon het meest emotioneel bezighoudt in het leven en hoe zijn of haar ontwikkeling daarin verloopt. Vaak kan ik zo iemand dan een stapje verder helpen bij de keuzes waar die persoon voor staat door mijn inzichten van zijn of haar gevoelsleven weer met hem of haar te delen. Dat is heel mooi omdat ik kan zien dat het mensen diep kan raken en doordat ze mij vertellen dat ze er veel aan hebben.
Zien wat er mogelijk is als de muren gesloopt zijn
Daarnaast heb ik een (nog niet zo goed ontwikkeld) 'zintuig' om soms dingen te voelen die nog bij mijzelf gaan gebeuren. Zoals dat ik een jaar vooraf weet wanneer ik ga stoppen met roken of zoals ik soms vooraf weet hoe een ontmoeting met iemand zal verlopen. Ik kan soms ook mogelijkheden voelen die tussen mij en een ander in de toekomst heel duidelijk aanwezig zijn. Ik kan als het ware vooraf soms voelen welke mogelijkheden er tussen mij en die andere persoon zijn in de toekomst. Dit voel ik vooral wanneer er een diepe emotionele verbinding mogelijk is. Bijvoorbeeld een diepe vriendschap of een diepe liefde. Hoe dieper de emotionele verbinding hoe duidelijker het beeld van de mogelijkheden wordt.
'Voorkennis' kan voor mijzelf ook belemmerend werken
En vooral dit laatste kan ook heel erg lastig zijn voor mij om mee om te gaan. Doordat ik vooraf soms kan voelen welke mogelijkheden er tussen mij en die andere persoon zijn in de toekomst heb ik de neiging om mij alvast een beetje te gaan gedragen alsof dat nu al realiteit is. Ik kan dat dan wel al voelen maar die ander nog niet. Ik kan dan wel door die muur van die ander kijken, maar die ander zelf nog niet. En daar zit de moeilijkheid. We hebben dan een ander kennisniveau van elkaar. Ik weet al dingen van die ander die ik niet meer kan vergeten. Ik heb inmiddels die kennis van die ander en kan de tijd niet meer terugdraaien naar het moment dat ik die kennis niet had. Op basis van die dingen die ik dus wel al kan voelen en die ander (nog) niet, gedraag ik mij naar die ander en communiceer ik naar die ander. Het gevolg daarvan is dat ik die ander heel erg nerveus maak, dat die ander vindt dat ik wel heel snel ga, dat ik dingen vertel die ik dan misschien wel kan begrijpen maar die ander nog niet. Daardoor creëer ik dan eerder een afstand tussen mij en die ander dan dat het ons dichter bij elkaar brengt.
Wat ik het meest zoek, kan ik het slechtst benutten
Een raar effect van goed kunnen voelen is dus dat ik heel nauwkeurig zeldzame mensen vind waar ik een hele diepe emotionele band of diepe liefdesband mee zou kunnen hebben. Omdat ik door hun emotionele muur heen kan kijken en omdat ik kan voelen het dan precies hoe het in de toekomst zou kunnen zijn. En vervolgens uit ik mij, of gedraag ik mij al naar die kennis die ik wel heb en zij nog niet, waardoor ik die mensen zo afschrik dat ik zelf die gezamenlijke toekomst help onmogelijk te maken.
Die ander voelt zelf ook wel dat er iets bijzonders tussen haar en mij aan de hand is, alleen herkennen zij alleen nog maar de symptomen zoals 'ik voel me zo mijzelf bij jou', 'we hebben zo'n goed gevoelscontact', 'je bent heel bijzonder voor mij'. Maar als ik ze vertel hoe diep dat gevoel is van die emotionele band met hun is, dan schrikken ze omdat ze zich daar zelf nog niet van bewust zijn. Van de andere kant zenden ze onbewust heel duidelijke signalen uit naar mij, die mijn gevoel heel nauwkeurig bevestigen. Dat is voor mij heel moeilijk om mee om te gaan. Dat voelt voor mij als uitgenodigd worden en weggeduwd worden tegelijkertijd. Daar kan ik niet goed mee omgaan. Daar wordt ik heel onrustig van.
Het 'grappige' is dus dat ik met sterke gevoel anderen wel verder kan helpen maar mijzelf in de problemen breng als er echt iemand voor mij voorbij komt die wezenlijk belangrijk is.
En dat was waar ik naar op zoek was, naar echte diepe verbindingen. Ik vind ze wel maar ik kan ze maar heel moeilijk tot bloei brengen. Mijn gevoel zorgt dat ik die diepe verbindingen vind, en datzelfde gevoel zorgt dat ik ze niet goed tot bloei kan brengen.

Dit stukje had ik heel veel herkenning in. Eigenlijk heb ik nu het idee, dat ik eigenlijk al weken terug wist, dat het op liefdesgebied niets zou worden.
We hebben nu besloten gewoon vriendschappelijk contact te houden. En wat er dan in de toekomst gebeurt dat zien we wel!

Misschien is die afstand door mijzelf gecreëerd?
Als jullie vragen hebben, gewoon stellen!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Avalon Spiri Forum forum index -> Intuitieve ontwikkeling Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: