Avalon Spiri Forum forum index

Avalon Spiri Forum
Lekker lezen en schrijven over healen, chakra & aura, Wicca en alles wat daar bij hoort!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

kruidenprut gemaakt voor de hond

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Avalon Spiri Forum forum index -> Kruiden & Planten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ravenne
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 05, 2009 10:15 pm    Onderwerp: kruidenprut gemaakt voor de hond Reageer met quote

Ik heb vandaag weegbreezalf gemaakt voor de hond. Die vreet haar poten half op, dus helemaal kaal en rood enz. Op de ergste poot heb ik het restant weegbree onder een rekverband aangebracht. De blaadjes eerst flink gekneusd met de deegroller. Op haar andere poot inmiddels de afgekoelde zalf gesmeerd, maaja, gaat ze het eraf likken natuurlijk. Dus ff in de gaten houden. De bladeren zitten er al 3 uur op nu, dus da's mooi. Als ze er vannacht verder een beetje afblijft...
Ik ben wel benieuwd!
Verder ook brandnetelthee gemaakt van vers geplukte brandnetel. Ook voor diezelfde hond, want gevoelsmatig helpt dit haar ook. Ik heb net N ook maar een kop gegeven. Die is altijd moe en heel vaak niet lekker. Beetje bloedzuivering kan geen kwaad dacht ik. Houdt wel in dat ik nu regelmatig op pad moet voor vers spul te plukken, wat ik na mijn teekervaring van een paar weken terug niet echt leuk vind. Maar ja, kan mijn leven niet laten vergallen door een teek.
We wachten resultaat af!

Ravenne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ravenne
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2009 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een aantal weken terug de hele pot weegbreezalf weg kunnen gooien Sad Echt jammer, was nog heel veel en het werkte heel goed!
Maar ja, eigenwijze miep die ik ben, ik had de stukjes blad er niet uit gezeefd, wat eigenlijk in het recept stond. Ik dacht, dan trekt het nog lekker in de zalf. Tja,,,, zal ook wel, maar die blaadjes gaan dus ook schimmelen. Joep, hele pot rijp voor de vuilnisbak. Balen dus!
Volgende keer ga ik dus de zalf echt goed zeven, want dit is super sonde.

Doeiiii

Angelina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Avalon Spiri Forum forum index -> Kruiden & Planten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: